עבירות קטינים ובית דין צבאי​

השאירו את הפרטים ואנחנו ניצור אתכם קשר

עבירות הנעשות על ידי קטינים – מתחת לגיל 18, מטופלות בעיקר בחוק הנוער, שפיטה, ענישה ודרכי טיפול התשל"א-1971. על פי חוק זה, החל משלבי החקירה, ועד לבתי המשפט, האנשים אשר יהיו מוסמכים לטפל בתיק, הם אנשים בעלי הכשרה מיוחדת לנוער. זכויותיהם של קטינים כבר במעמד החקירה, בין אם הם עצורים או משוחררים, הם זכויות אחרות לגמרי ולהן השלכות רחבות היקף על ההמשך. לוחות הזמנים הם שונים, פרקי המעצר בשלב זה, הם קצרים יותר, מתוך הבנה שהטראומה שעלולה להוביל קטין, מעצם שהייה במעצר, יכולה ללוות אותו שנים ארוכות. גם הענישה לרוב בעניינם של קטינים,  מבוססת ברצון לשקם את חייהם ולהוביל אותם לעתיד טוב יותר, כשהם מצליחים להשתלב בחברה ובתקווה גם להתגייס לצבא ולשרת שירות משמעותי. עו"ד שירן גולברי, מייצגת קטינים רבים ורק לאחרונה סיימה תיק מפורסם מאד, בו נחשד הקטין אותו ייצגה בעבירה של אונס קבוצתי. לאחר שימוע ארוך ומעמיק, קיבלה המאשימה את טענות ההגנה והתיק נסגר באפיק שיקומי בלבד ומבלי להותיר לקטין כל רישום פלילי או כתם שימנע ממנו להשתלב בחברה בעתיד.

כשם שעניינם של קטינים, מטופל באופן מאובחן ושונה ומוסדר במסכת חוקים משלו, כך גם עבירות פליליות המבוצעות במסגרת הצבא. מערכת בתי המשפט הצבאיים בישראל מטפלת בתיקים פליליים בהם מעורבים אנשי צה"ל ובעבירות המבוצעות במסגרת פעולות צבאיות או עבירות הקשורות לביטחון המדינה. לבתי משפט אלה יש סמכות שיפוט הן בעבירות קלות והן בעבירות חמורות שבוצעו על ידי אנשי צבא. האכיפה בעבירות הצבאיות לעיתים כוללת החמרה גדולה יותר, מעבירות מאותו סוג שהיו באות בפני ערכאות משפטיות באזרחות. החובה המוטלת על חיילים המשרתים בסדיר ובקבע, מטבע הדברים גבוהה יותר ולפיכך, אמות המידה של הפרקליטות הצבאית והערכאות המשפטיות, אינן מקלות כלל. יחד עם זאת, דווקא בהליכים אלה, קיימת הקפדה משמעותית בכל הקשור לזכויותיהם של חשודים ועצורים ועורך דין שבקיא בתחום זה, יוביל לתוצאות לא מתפשרות. חשוב בהליכים צבאיים, לקחת בחשבון גם את ההשלכות להמשך השירות הצבאי או לסיומו. בתי הדין הצבאיים מטפלים גם בעניינים כמו נפקדות ועריקות מהצבא של חיילי שירות סדיר או אנשי מילואים. עורכת דין גולברי ייצגה בתיקי צבא רבים ורק לאחרונה השיגה ללקוח של המשרד תוצאה יוצאת דופן, כאשר הוא נחקר בגין ביצוע עבירות חמורות ביותר והוגש נגדו כתב אישום חמור, שייחס לו עבירות שיכלו להוביל על ענישה של מספר שנים בבית הסוהר. לאחר פגישות רבות עם הפרקליטות הצבאית, טענת טענות מקדמיות ופסילת תרגילי חקירה בעייתיים, התיק הסתיים בענישה יוצאת דופן של שמונה חודשי מאסר בלבד.

במידה ואתם זקוקים לשירותי עורך דין פלילי בגין עבירות צבאיות או עבירות קטינים, עורכת הדין שירן גולברי פועלת במישורי הדין הפלילי מזה שנים ומציעה שירות מקצועי ומוביל הנובע מנסיונה הרב. צרו קשר עוד היום דרך האתר או מספר הטלפון ותיענו ברצון.

עוד בנושא

עורך דין צבאי
עורך דין צבאי

עו"ד צבאי הדין הצבאי אינו זהה לדין האזרחי, בכל הליך משפטי צבאי אנו זקוקים לליווי של עו"ד צבאי. רק עורכי

קרא עוד »
הרצאות

במסגרת ניסיונה המשפטי, עורכת דין גולברי שימשה כעוזרת הוראה של נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב השופט גלעד נויטל ובמסגרת

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support