הסגרות ונשיאת עונש המאסר בישראל

השאירו את הפרטים ואנחנו ניצור אתכם קשר

טיפול בתחום מורכב וייחודי זה דורש הכרה ותאום עם גורמים רבים בארץ ובחו"ל. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה היא הרשות המוסמכת לטפל בבקשות לפי חוק לנשיאת עונש מאסר במדינת אזרחותו של האסיר, התשנ"ז-1996, המסדיר העברת אסירים נידונים למדינת אזרחותם, בין מחו"ל לישראל ובין מישראל לחו"ל. ישראל חברה באמנות בינלאומיות עם מדינות מסוימות בנוגע להעברת אסירים מישראל ומחוצה לה. יובהר כי גם במדינות שאין עימן אמנות, ניתן להגיע להסכמות בנסיבות מסוימות.

המטרה של החוק שהאסיר יוכל לרצות את עונשו במדינת האזרחות שלו, ששם מצויים מרכז חייו ובני משפחתו, שכן ריצוי עונש במדינה זרה הוא על פי רוב קשה עשרות מונים. הסכמה בדבר העברת האסיר נתונה לשיקול דעת ודורשת אישורים של גורמים בכירים ביותר.

אחד המקרים המפורסמים ביותר, שמדינה שלמה עקבה אחריו בכליון עיניים, היה הבאתו של נתי חדד להמשך ריצוי עונש המאסר שלו בישראל. עו"ד שירן גולברי ביחד עם עו"ד שני אילוז, טיפלו בהבאתו לישראל ובהמשך דאגו לקיצור עונשו ושיחרורו בועדת השחרורים בישראל.

את פגישתו הראשונה של האסיר בישראל, שירן גולברי מתארת בצורה שלא יכולה להותיר עין יבשה. הימים ימי קורונה, האסיר הגיע מתאילנד ושובץ בשלב הראשון בכלא במרכז הארץ ופגישתו לראשונה בצורה כ"כ קרובה, הייתה מרגשת ביותר. ריצוי מאסר כה ממושך בכלא תאילנדי, הוא חוויה קשה וטראומתית והבאתו של נתי לישראל, היא משימה של שליחות אמיתית.

בימים אלו, עורכת דין גולברי, סיימה לטפל באירוע נוסף של הסגרה של בחור יהודי, ממקסיקו. מדינת ישראל ביקשה ממקסיקו שתסגיר אותו לישראל, בגין כתב אישום שהוגש נגדו בירושלים.  בניגוד לכל התחזיות, הצליחה עורכת דין גולברי להביא לשחרורו, כבר ביום שבו הגיע לאדמת ישראל והמדינה ביקשה לעצור אותו עד לתום ההליכים נגדו. בית המשפט השלום בירושלים נעתר לבקשת עו"ד גולברי לשחרר אותו, אך המאשימה לא הסכימה להשלים עם התוצאה והגישה ערר על החלטת השחרור למחוזי.

בית המשפט המחוזי, דחה את הערר והותיר את החלטת השחרור על כנה. כך שבו ביום בו נחת הנאשם בישראל, הוא שוחרר לביתו. כחודש ימים לאחר מכן, הצליחה עורכת הדין גולברי להגיע להסכמה לפיה, הנאשם לא ירצה עוד יום אחד של מאסר בישראל והעונש שהושת עליו, יהיה ימי המעצר שבהם שהה בחו"ל עד שהוסגר לישראל. מדובר בתוצאה תקדימית מרגע הגעתו של הנאשם לישראל ועד לסיום ההליך כולו.

טיפול במקרים מעין אלו, דורש זמינות 24/7, הכרה והבנה של המערכת על כל רבדיה וניסיון עשיר בתחום. אם אתם נתקלים באירוע כזה או שמישהו מבני משפחתכם, נעצר חלילה מחוץ לגבולות ישראל, אל תהססו לפנות לעורכת דין גולברי, שתוכל לנווט אתכם באופן המהיר והמקצועי ביותר לחוף מבטחים.

עוד בנושא

סגירת תיק פלילי

סגירת תיק פלילי היא משימה מורכבת אך אפשרית. כאשר יש לצידכם עורך דין פלילי עם ניסיון בהליכים דומים והיכרות רבת

קרא עוד »
עבירות סמים
עבירות סמים

עבירות הסמים מוסדרות בראש ובראשונה בפקודת הסמים המסוכנים. חוקים אלו מגדירים את סיווג הסמים, עונשים על עבירות ותקנות הקשורות להחזקה,

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support